Släppa nyheten.

publicerat i Vardagligt;
Igår tog jag beslutet att det var dags att gå ut med nyheten för allmänheten, något som varit svårt för mig och mannen min har visat sin respekt gentemot mig ❤️ Bara några få som jag känt förtroendet för har fått veta, är så glad att Peter respekterat min önskan❤️
I sommar kommer vårt femte efterlängtade barn ❤️ Tiden hittills har varit otroligt jobbig, från plusset på stickan tills nu! Första tankarna var att vi skulle genomgå en abort för första gången, tider bokades och vi var på abortsamtal. Väl där kändes det plötsligt inte lika rätt längre så vi bestämde att vi skulle hem och prata igenom det en gång till för att återkomma innan veckans slut. Men såklart kunde vi inte ta bort barnet i magen, så vi valde att behålla det istället.

Tankarna fram tills nu har gått främst på andras tankar och tycken! Så idiotiskt att en sådan sak spelar så otroligt stor roll! Höll mig undan väldigt mkt, gick omvägar, drog in magen så mkt jag bara kunde för jag orkade inte bli ifrågasatt. Men igår så kändes det bättre att gå ut med det för såhär kunde jag inte fortsätta. Plötsligt blev det offentligt att jag var gravid en femte gång & genast släppte en stor sten från mitt hjärta, blev genast så mkt lättare. Jag är beredd på att bli ifrågasatt över detta valet, hånad, skrattad åt har jag redan blivit ;) Helt klart kommer man ha åsikter kring vårt val, men de kan ni faktiskt hålla för er själva så länge ni inte menar väl! 

Hittils har jag mått helt okej faktiskt, kan vara den bästa av alla graviditeter, förutom problem med gallan och att fogarna börjar göra sig till känna ;)
Har gått 24 (23+1) idag och det är fullt med liv i magen, så härligt! 
Vår minsta goding på rul ❤️


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Grattis!! Ert val, ert liv låt inte andras åsikter komma åt dig!

2:a kommentar, skriven , av Sussi:

Grattis Frida och Familj :)
Tyckte allt det såg ut så när ni var och åt på mitt jobb för nån vecka sen!

Svar: Fniss ja det går ju inte riktigt att dölja ;)
Frida Nolte

Kommentera inlägget här :