Kurator..

publicerat i Vardagligt;
Idag har jag varit på ett av många kuratorbesök! Där vi främst just nu pratar om Ellies förlossning, graviditet & branden, alla känslor och kaos som uppstod. Detta är bara det första av alla kommande besök, känns så himla bra! Känner mig otroligt lättad just nu, har tagit steget ut till något jag haft svårt för, kommit förbi ett stort hinder i mitt liv. Det bästa är att jag nu har tider att gå på, de kommer inte släppa mig trots att barnet sedan har kommit till världen, utan då kommer fighten mot all annan ångest som sitter i min kropp! 

Har en hel del besök framför mig, kurator, läkartid, feliciamottagningen, tillväxt-ultraljud... Listan kan göras lång! Är så tacksam för att jag blir lyssnad på, de förstår min rädsla och tankar inför kommande förlossning och gör allt de kan för att jag/vi ska få en så bra upplevelse som möjligt.

Dagen började med ett bm-besök. Magen mättes för första gången och jag hamnade direkt på översta strecket 😁 Min bm sa direkt att hon anade en stor bebis denna gången, haha ja varför inte tänkte jag, har känt att magen har växt otroligt mkt och att jag var större än någon av de andra fyra ggr 😝 Denna gången slipper jag därför inte undan glukosbelastningen utan den får jag så fint genomföra! Hon oroade sig även lite för min återkommande smärta under vänster revben, huvudvärk och illamåendet... Vikten hade ökat en del sen sist oxå, blodtrycket däremot såg fint ut :) Men känns bra att hon är uppmärksam! 

Sitter i skrivande stund inne hos Ellie som inte riktigt kunde komma till ro själv utan ville ha sällskap av sin mamma ❤️ 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Eva:

Grattis min vän :)

Kommentera inlägget här :