Att berätta eller inte...

publicerat i Vardagligt;
Vad "ska" man berätta och inte berätta?
Vilka bör man berätta för och inte?

Tar man illa vid sig om man inte får veta? Känner man sig inte lika delaktig & viktig i personens liv om man inte får veta?
Vilken är det som bestämmer vad man ska göra?

Lite av mina tankar som snurrar hej vilt i mitt huvid idag! Jag har alltid varit en person som varit väldigt öppen med det mesta som händer i mitt liv, men den senaste tiden har jag börjat se det från en annan synvinkel. Varför måste jag alltid dela med mig av allt? Kan jag inte bara göra det till de personer som jag anser mig själv vilja göra det för? 
Sedan kommer tanken och dåliga samvetet för de personer som jag väljer bort att berätta de där sakerna för, hur får jag dom att känna? Det är oftast någon som tar illa vid sig.. Hur släpper man den tanken och istället bara gör det som känns rätt för mig? Varför göra något som andra anser att man måste göra, det som de anser vara uppenbart? 

Varför kan jag inte bara få göra mina egna val här i livet? 

Kommentera inlägget här :