Förstående

publicerat i Vardagligt;
I mitt mående söker jag förstående, stöd av mina närmsta.
Det går inte riktigt alltid, det är väldigt då personer som faktiskt förstår hur jag mår, hur de ska hantera det, vad som händer i min kropp och huvud. 
I min värld är det tungt att ta itu med det, något som inte alla kan förstå, jag kan inte alltid förklara varför jag just blir ledsen, upprörd, arg i situationer som uppstår. Jag går undan, blir tyst, sysselsätter mig med annat för att inte släppa ut tårarna som brinner bakom mina ögonlock! Det värsta man kan göra i dessa situationer är att fråga mig varför jag gör som jag gör, för det triggat mitt mående ännu mer. En normal reaktion tänker säkert ni nu, men för mig kan det släppa lös för mkt känslor i helt fel tillfälle.

Ingen ska behöva må såhär, känna dessa känslor! Men tyvärr så gör Jag det, inget jag har kunnat påverka! Vissa dagar, stunder under dagen mår jag jättebra & tänker då att jag bara är löjlig för jag mår ju hur bra som helst, men sen händer det där lilla som gör att jag brister i gråt! Kan vara något så litet så fel ord sägs till mig, en plan ändras... För mÅnga andra är det bara små skitsaker, inget att bli arg för men för mig är det något så mkt större! 

Jag önskar inget mer i världen än att de människor jag har omkring mig skulle förstå sig på mig, förstå varför jag mår såhär dåligt. Men Tyvärr kommer de aldrig göra det, har man aldrig mått såhär så kan man inte förstå det heller. 

Jag vill inte heller att man ska gå som på nålar kring mig, för Jag är fortfarande en person trots att jag mår dåligt !

Kommentera inlägget här :