Att ständigt känna sig osäker!

publicerat i Vardagligt;
Att ständigt känna sig osäker!
Det finns fortfarande personer där jag känner mig osäker på om jag passar som den person jag är. Jag säger inte alls vad jag egentligen tycker utan jag ändrar väldigt Mkt på det jag säger, medvetet håller jag med och tänker efter innan jag talar. De här personerna kommer det förmodligen alltid kännas så med, för säger jag vad jag egentligen skulle vilja säga så är det oftast fel 😕

Det är jobbigt att behöva ändra sig för att duga, ska egentligen inte behöva göra det så varför gör jag det?
Jag önskar att jag kunde vara den jag längst in i hjärtat är istället för att låtsas vara någon jag inte är! 
Önskar att jag inte varit så nertryckt i största delen av min uppväxt, utan att jag hade växt upp med känslan att jag är bra, duger som jag är, får tycka vad jag vill & fortfarande vara bra! Det ligger säkert i grunden till min osäkerhet!

När jag sedan träffar på människor som är så mkt säkrare & tryggare i sig själva än vad jag är, de som alltid gjort de där rätta valen, har det där så kallade perfekta livet så ändras jag till någon jag inte är! Önskar så innerligt att jag kunde lära mig stå på mig för den jag är, våga stå för att såhär gör jag, även om ni skrattar åt mig så är detta Mitt val!

Jag önskar att människor omkring mig kunde förstå hur dåligt jag emellanåt mår, att de kunde orka bry sig om att fråga istället för att ta för givet att allt är perfekt! Att de vågade! Det är inte många som kan förstå hur att en person kan må så dåligt som Jag periodvis gör, kan inte hantera alla situationer på ett bra sätt. 


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hej:

Hej Frida jag tycker du är skit modig som delar med dig av dina innersta och jobbiga känslor / tankar , det som du skriver är en riktigt bra medicin och bra start för att börja älska sig själv och sätta dig själv först i alla lägen tom framför dina barn !!!
Jag har själv lidit samma väg som dig men hittat något annat ett paradis på jorden där jag andvänder jorden som mitt verktyg och faktiskt kontrollerar alla mina handlingar . Att passa in i samhället är viktigare än att faktiskt trivas , det är ju ett liv fyllt utav endast negativa energier och känslor att leva i total rädsla . Men en person som dig som kämpar och vågar utmana sina rädslor varje dag , en sån person kan få uppleva en bättre värld , som om alla upplevelser förändras och man går igenom en hel dag som en Disney film där fåglarna sjunger med en och dansar . Den verkligheten finns för dig när du har dom dagarna där man bara vill skita i allt eller försvinna från allt !! Jag tycker du ska fortsätta skriva om dina problem det var första steget för mig . /kämpa men lär dig kämpa rätt :)

Kommentera inlägget här :