Hur många barn är okej?

publicerat i Vardagligt;
Har länge funderat på hur många barn man "får" ha, hur många som anses vara okej? 
Tycker många reagerar dåligt på när vi säger att vi har valt att skaffa fyra barn, att det är för mkt... Varför är det för
Mkt? Alla har vi väl olika förutsättningar, olika val, olika intressen här i livet?
Jag själv är väldigt nöjd med vårt val, barnen är det käraste jag har! De får det jag har möjlighet att ge dom, det är kanske inte alltid det dyraste/nyaste/bästa men de mår bra! 

När det sedan kommer till deras intressen så kanske de inte kommer kunna göra precis vad de vill men blir de olyckligare för det!?
Vad är det som säger att de skulle bli sämre behandlade bara för att de har många syskon & deras föräldrar inte bor i det där perfekta huset, alla får sitt eget rum, de har välbetalda jobb, kan resa utomlands, m.m
Vad är det som gör att våra barn har sämre livskvalitet än de barn som kanske bara har ett syskon?

För mig är det viktiga att mina barn känner kärlek ! Att de känner sig betydelsefulla!





Kommentera inlägget här :