Minusgrader...

publicerat i Vardagligt;
Mkt spännande att titta ut imorse, soligt & fint, tills man tittade på termometern & den visade -20 grader! WTF? Inte alls lika sugen på att bege mig ut längre!

Maginfluensan den härjar i vårt hem :(
Första man ut var Ville, sedan Oliver cirka två dagar efteråt. Nu håller vi våra tummar & tår på att jag och maken klarar oss, men det lär ju knappast hända :(
Det är verkligen den värsta sjukdom som finns! För den smittar fruktansvärt snabbt och är hemsk! Eftersom både jag & min man jobbar med livsmedel så MÅSTE vi stanna hemma tills det har gått minst 48 timmar sen sista kräktillfället på siste man. Detta gör att vi förlorar sjukt mkt pengar, så himla surt! När jag äntligen får långa dagar & en chans att tjäna riktigt bra med pengar så blir vi såklart sjuka :(

Men vi får så vackert hålla oss inne & hoppas på att mamman kan jobba på söndag iaf :)

Kommentera inlägget här :