Händelserika dag :)

publicerat i Vardagligt;

Dagen har varit väldigt händelserik!

Idag gav jag mig fanken på att jag minsann skulle orka ta mig liiite längre än till lekplatsen, skickade iväg ett sms till Sussi & två timmar senare cyklade jag & pojkarna till tågstationen för att transportera oss därifrån till k-hamn, för att sedan cykla vidare till Väggabadet. Det blåste minsann en hel del, pojkarna badade väl inte särskilt mkt, men mysigt hade vi! Det roligaste var nog när Oliver vurpade ner i vattnet haha ;) Jag sa till honom bara 5 minuter innan att vi skulle ta av honom kläderna, men icke! Jag ser honom slå världens vurpa med huvet före rätt ner i vattnet, fullt påklädd, upp kommer en dygnsur & lite chockad Oliver efter sin djupdykning, undra om han hittade nåt spännande på botten ;) Det såg väldigt roligt ut måste jag säga utan att vara för elak :P

Därefter tog vi oss till Kulbrunnen för ännu mera lek, vi joinades utav Ann-Sofi & Lukas :) Oliver han märktes inte av på hela tiden, han sprang runt & lekte hejvilt med barnen, så mysigt att se honom kommunicera med andra barn, leka tillsammans med andra barn, så himla mysigt :)
Ville hade inte sovit på hela dagen så han slumrade minsann till lite lätt i gungan han ;) Haha, vaggades till sömns lilla stackaren!

Maken kom & hämtade oss, hem kom vi, strax efter vi kom hem kom pojkarnas farfar hit för att hjälpa oss sätta upp vårt nya badrumsskåp, attans så bra det blev :) Äntligen lite mera förvaring inne på toaletten!
Syster med familj kom dom oxå, dom hjälpte oss med gräsklipparen, tydligen inte alls så svårt enligt Peppe ;) Ibland frågar jag mig själv hur släkten Nolte skulle klarat sig utan en Peppe i familjen, går datorn sönder då ringer man Peppe, är det något man undrar över lag ja då har oftast Peppe svaret :) Där har syster min träffat rätt karl minsann!

Efter denna dagen är familjen allmänt slut! Middagen ska förhoppningsvis snart intagas, maken ska baaara klippa gräset lite grann ;) Lyckliga vi är att gräsklipparen funkar, kan vi ha en trädgård snart & inte ett litet gulligt hus på en vildvuxen tomt!! Bu för den!

Sådär mina vänner, där har ni våran dag, lika fullspäckad dag imorgon & resten av veckan väntar oss :) Kastar även in ett jobbpass torsdag & fredag :)

Kommentera inlägget här :