När livet blir verklighet!

publicerat i Vardagligt;

Livet är hårt att leva, sen separationen har jag levt i en drömvärld, skuffat undan känslor som jag inte ville kännas vid! När livet plötsligt blir verklighet, lögner uppdagas efter varandra så var plötsligt väggen på tok för nära.. Så mkt som man trott sig veta, känt under dessa år för att det plötsligt inte är så, tilliten till andra människor har jag alltid haft svårt för, men denna gången kunde jag verkligen inte förutspå att det skulle ske.
Någonstans långt inne i mitt hjärta såg jag en ljus framtid, tog en dag i taget, kände mig glad, kändes att jag var på väg nånstans.

Men dessa lögner, det drog ner mig till fördärvet, längre än jag varit på många år, jag trodde aldrig någonsin att jag skulle bli sviken på detta vis igen, det gör så otroligt ont!

Jag ältar, ältar & ältar, jag kan verkligen inte förstå det som har hänt.. Nu kommer jag till punkten där jag måste välja mellan att tänka med hjärnan eller med mitt hjärta. Allt kom så plötsligt, levt i en drömvärld där jag såg det där lilla ljuset i tunneln för att plötsligt blev allt mörkt. Hur kan man ljuga för en annan människa, rätt upp i ansiktet? Såra en annan person i sin närhet på detta vis, det är verkligen inte okej, så många år att bearbeta, det är den "lätta" delen, det kunde jag ta men att ljuga för mig? Det kan jag verkligen inte hantera på ett bra sätt. Ännu en gång står jag sårad i slutändan av kärlek, hur ska jag kunna finna tilliten till en annan människa igen?

Kommentera inlägget här :