Ovälkomna panikångest!

publicerat i Vardagligt;
Nu är den tillbaka, värre än nånsin! Innan har den bara kommit i situationer mellan mig & Peter, men nu kommer den även inne i butiker, i det sociala livet!
Stod inne på H&M och plötsligt började pulsen slå dubbelt, började svettas, må illa och fick svårt att andas, ville bara ut därifrån! Likadant blev det inne på Ica en vecka senare :( I söndags var det dags igen, mådde dåligt i 6 timmar! Duschen blev min räddning, där kunde jag till slut slappna av och andas. Denna gånge än är det värre än det någon gng varit :( Barnen är ett ständigt irritationsmoment, helt utan anledning många ggr, helst av allt vill jag bara vara ensam och sova hela tiden, har inte ork till något annat.
Sen kommer vi till biten där människor i min krets ska kunna förstå att jag mår såhär dåligt, inte ens Peter kan förstå varför jag gör det... Känner att det inte är någon som faktiskt förstår mig fullt ut utan får istället frågan om något är fel, varför jag drar mig undan, varför jag mår dåligt. Ja ni, hade jag kunnat svara er så hade jag gjort det! Tycker alla borde läsa på om panikångest! För att försöka få en liten förståelse vad det är jag kämpar emot innan ni ifrågasätter mitt mående!

Kommentera inlägget här :