Känslor... Bebis... 5 barn!

publicerat i Vardagligt;
Det är nog dags för mig att börja känna av och framförallt förstå att vi inom 3 månader blir 7 personer i familjen! Mitt moderskapsintyg till försäkringskassan ligger fortfarande här hemma :/ Det blir så verkligt när man skickar in papper, berättar för människor om barnet, ja förutom att bebis märks av sisådär 20 timmar per dygn när den använder mig som personlig box-säck 😝 
Men det har varit svårt för mig att förstå trots allt att det kommer en till, det finns så mkt tankar & känslor som ligger och gror i bakhuvudet.. Som tur väl har vi fått tider till en kurator som ska försöka hjälpa mig med alla dessa känslor som bubblar inom mig.
Det känns så annorlunda denna gången, med de andra barnen har jag grejat & fixat direkt, satt ihop spjälsängen, bäddat iordning den, hämtat hem barnvagnen och fixat med den, köpt kläder, blöjor m.m allt sådant som man behöver. Denna gången har det dröjt lite längre, vagnen är beställd men ska inte hämtas förräns vi ligger på BB, lite kläder är inhandlade, men sängen är fortfarande inte uppsatt, den ligger Ellie i trots att vi har en annan till henne. Men känner ingen energi till att greja med det, då får jag samtidigt dåligt samvete, varför jag inte vill göra det? Jag längtar efter barnet otroligt mkt men samtidigt är jag superrädd för fixar jag verkligen detta? Shit 5 barn! Är jag beredd på vad som kommer? På något vis kommer jag såklart bli det, har ju inte särskilt mkt till val ;)
Tänk att jag & Peter ska ha vårt fjärde barn tillsammans, vem hade kunnat tro det? Vi två som var så olika varandra gjorde valet att efter endast varit tillsammans i lite mer än en månad behöll det barnet som fanns i min mage, den gossen som nu blir 7 år i sommar! Herregud, vad stor pojken är ❤️ Jag tänker ofta på de där stunderna, de där valen vi gjorde som tagit oss hit där vi står idag, är så fasinerad av hur livet kan utspela sig ❤️

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av princessmelis.com:

Åh vad mysigt med så många barn :) Lycka till med lillen i magen!

Svar: Tack så mkt, härligt men kämpigt :)
Frida Nolte

Kommentera inlägget här :