Ofrivillig flytt..

publicerat i Vardagligt;
Med risk för att låta otacksam & girig i detta inlägget :/
Men jag har tänkt & känner ganska mkt i samband med kommande renovering/uppbyggnad av lägenheten.

Detta är andra gången vi fått flytta ut därifrån ofrivilligt och andra gången den ska renoveras. Första gången valde jag inredningen själv men fick inte det jag ville ha i köket för att föregående hyresgäst redan hade gjort det valet och det var redan beställt. Jag gillade läget & valde istället mitt badrum. När branden inträffade hoppades jag lite smått att jag faktiskt skulle få välja om det på nytt, men fick istället inte välja alls utan allt skulle se likadant ut fast ändå inte. Mitt badrum kommer bli en helt annan färg, & köksluckorna mm de består såklart! Usch jag känner mig verkligen otacksam men alltså det är verkligen inte så läget är men jag kan inte heller sluta tänka på det. Så nu försvinner det jag själv valde och var så himla nöjd med & det jag inte alls ville ha sitter kvar :/

Känns sådär skoj!
Jag tror att det inte riktigt kommer kännas som hemma igen.. Inredningen är viktig för mig & jag älskade min lägenhet precis som den var! Nu kommer allt se annorlunda ut & det jag var så himla nöjd med kommer försvinna.
Hur snyggt kommer röda körsbärsluckor till ljust ekgolv vara? Inte alls!

Usch nej det känns sådär!
Girig & Otacksam? Möjligt, men då jag ofrivilligt 2 ggr fått flytta därifrån så känns det skit att jag inte kan få välja lite själv & få behålla det jag valde istället för att få behålla det jag absolut inte ville ha !

Kommentera inlägget här :