Varför man kan inte påverka?

publicerat i Vardagligt;
Morgonen är kommen, en ny vecka!
Kv'llen igår blev inte riktigt som jag tänkt mig.. Varför måste jag vara så lättpåverkad? Skulle vara himla skönt att låta människor göra som dom vill utan att bry sig det minsta liksom. När man känner att man gjort allt i sin makt med de människor visar noll medkänsla ändå, vad gör man? Jag sätter mig ner och låter det komma över mig, gråter floder och pratar av mig det med min man <3 Sen kan det gå ett ganska så bra tag faktiskt utan att det kommer åt mig, men så fort jag blir det minsta påmind så är det kört! Då börjar jag om på nytt, den mur jag har byggt upp rivs ner på bara några få sekunder.

Varför kan jag inte få påverka det?
Jag vill så gärna släppa allt, inse att det är såhär det ser ut, för kommer jag själv acceptera det som har hänt? Tveksamt, men hur mkt man än avskyr människors beteende & valen de gör som sårar en så innerst inne så älskar man dem så det gör ont!

Kommentera inlägget här :