Tuffa Dagar..

publicerat i Vardagligt;
Har varit ett par tuffa dagar då pappan i huset har jobbat väldans massa!
Inget vi direkt är vana vid, pojkarna har saknat honom enormt & jag som höggravid har inte det bästa tålamodet. Detta är såklart något som pojkarna snappat upp och de har testat och trotsat mer än vanligt. Vissa dagar har det inte spelat någon roll vad jag sagt eller har gjort, för inget har funkat, till och med så jag känner att jag kanske gett de för mkt valmöjligheter :/

I övrigt är mitt humör & mående nere på botten, längesen jag kände såhär.. Riktigt illa är det nu! Min energi och brist på tålamod går ut över de som minst förtjänar det, tycker synd om de i min närhet som blir drabbade. Vissa dagar vill jag bara försvinna ut ur hemmet, då gärna bort till Malin där jag kan vara mig själv, släppa alla känslor & måsten och bara liksom vara. Där är det så skönt att komma!

Vårt hem ser ut som kriget dessutom, ett ganska så stort irritationsmoment för mig! Avskyr verkligen när saker är ofärdiga, saker som ska upp på väggarna till exempel men som aldrig kommer upp, utan vi ställer undan dom istället.. Vi köpte ny soffa här i helgen, som by the way är fantastiskt skön! Var verkligen ett måste, tyckte aldrig att skinnsofforna som vi hade passade in i vårt hem. Men nu är saken som så att vi fick tag på de sofforna vi ville ha fast den ena har fel klädsel så beställde ny på ikea till den. Den andra soffans klädsel tvättade jag, så alltså 2-sitsen har en ljusblå randig klädsel och 3-sits soffan har en röd manchester, visst låter det himla porrigt? ;)
Ännu ett irritationsmoment, som sagt avskyr ha det ofärdigt hemma!

Idag var Pappan i hemmet med äldsta sonen Oliver hos tandläkaren, där han skötte sig så exemplariskt att han fick välja två saker :) Vi fick beröm för hans välskötta tänder dessutom :)
 
Nu kom matleveransen ;)

Kommentera inlägget här :