Att vilja Men ändå inte vilja..

publicerat i Vardagligt;
Står i en punkt i livet där jag både vill saker samtidigt som jag inte alls vill !
Låter säkert jättemärkligt, men det är exakt så det känns..

Grämer mig över det mesta, tänker på tok för mkt på sånt som jag ändå inte kan göra ett dugg åt. Tänker ofta på hur vi människor beter oss gentemot andra, hur otroligt falsk vår omgivning faktiskt kan vara. Himla tråkigt !

Det positiva i min vardag just nu är min skola, där känner jag att jag kan & blir till & med mkt stolt över mig själv och mitt kunnande. Kan minsann mer än vad jag tror, missbedömer min egen förmåga med hästlängder.
Vår kommande lägenhet känns långt borta, fast den faktiskt är i dörren jämte ;)
Jag tycker att det känns som om vi aldrig kommer få flytta tillbaka igen, trots att det hänt väldigt mkt, det känns så himla avlägset på nåt vis :( Vi har nu bott i den tillfälliga i en hel månad, är så rädd för att pojkarna fäst sig för mkt. Dock är dom TYVÄRR grymt vana att vi flyttar på dom, förstår inte alls hur dom inte kan reagera på det!
Men förhoppningsvis ska väl detta vara sista gången vi flyttar på väldigt länge.

Sen att vi har sagt det sisdådär en miljon ggr är en annan sak ;)

Men vet ni? Trivs faktiskt bättre här i Hjorten än vad jag nånsin trodde att jag skulle göra. Så mkt negativt som vi fått höra om hur det är att bo här, så mkt som händer just här.. Men alltså, det som händer här i Hjortakroken är ju sånt som händer precis överallt om man tänker efter. Bara det att så fort det händer nåt här så uppmärksammas det & görs till en stor grej, snacket sätter igång direkt. Tråkigt!
Men det viktiga är ju trots allt att vi trivs :)

Snart kommer min kära man hem från affären med lite Ben & Jerry glass som vi ska avnjuta i varandras underbara sällskap, kärlek när den är som bäst <3

Kommentera inlägget här :